Nyfødtfotografering

This slideshow requires JavaScript.

Nyfødtfotografering er noe av det koseligste jeg gjør som fotograf!

En nyfødtsession er noe spesiell, og jeg setter alltid av god tid. En gjennomsnittlig nyfødtfotografering tar 2-3 timer, men jeg setter som regel av 5 timer, så lenge jeg har anledning til det.
Jeg varmer opp studioet mitt til 28-29 grader, slik at den nakne nyfødte er behagelig varm, og roer seg raskt når klærne skal av. Tips til foreldre er å kle seg lett!

I en nyfødtsession så går veldig mye av tiden til mating, byssing og stell av den lille, men husk på at jeg har satt av rikelig med tid til dette. Det viktigste er at vi har god tid til å få den lille til å sove, uten noe stress! Når vi først har fått den nyfødte til å sove, så fotograferer jeg så lenge som jeg kan, før kanskje den lille trenger litt mat og kos igjen. Noe tid går også med til å tørke opp uhell fra den lille som ligger uten bleie… 😉 Ikke noe stress på det heller, det meste i mitt lille studio er vaskbart!

Jeg har rikelig med rekvisita til å bruke i fotograferingen; tepper, kurver, kasser, dukkeseng, luer, slips, hårbånd, englevinger etc, men dere må gjerne ta med egne private ting, dersom dere har det. Dette synes jeg bare er koselig, og det er ikke minst kjekt for dere i ettertid å ha noe spesielt i bildene.

Book helst nyfødtfotograferingen mens du fortsatt er gravid, og gjerne i begynnelsen av svangerskapet! Jeg er som regel fullbooket 2-3 mnd frem i tid, så ta kontakt tidlig.
Booker man gravidfotografering i tillegg til nyfødtbilder så får man 40 % på nyfødtfotograferingen.

En nyfødtfotografering bør skje mens babyen er mellom 4 og 14 dager ny, dog helst innen 10 dager.

Jeg har tatt nyfødtfotografering av større babyer, og jeg gjør det opp til ca 4 uker, men jeg kan ikke garantere at vi får babyen til å sove like tungt.

Om det er noe som helst dere lurer på i forhold til nyfødtfotografering, så nøl ikke med å ta kontakt! Jeg svarer gjerne på spørsmål!

Jeg gleder meg til å fotografere DIN nyfødte lille skatt! ❤

 

